۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
تعداد بازدید: ۱۵۵۸۴۷
پیشکسوت والیبال گفت: مربی جدید برای شرکت در لیگ ملت‌ها انتخاب شده تا محک بخورد و اعتبارسنجی شود. ولی باید در نظر داشت که هیچکدام از مریبان درجه یک دنیا مثل رزنده هم نمی‌تواند در این مدت کوتاه، اثری روی تیم ملی بگذارد.
کد خبر: ۳۶۲۷۴
وطن‌پرست: افق دید فدراسیون والیبال باید به المپیک ۲۰۲۸ باشد/ از انتخاب موتا پائز شوکه شدم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ابراهیم وطن‌پرست در مورد انتخاب «موریس موتا پائز» به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: این مربی برزیلی، زمانی که من در جلسات کمیته فنی فدراسیون والیبال شرکت می‌کردم، جزو کاندیداها نبود. در آن موقع، نام 15 مربی تراز اول جهان، مطرح بود که در نهایت به 4 نفر از جمله لونزتی و پیاتزا رسیدیم.

پیشکسوت والیبال ایران ادامه داد: اعضای کمیته فنی دوم، بیشتر از اهالی فدراسیون بودند که من در آن حضور نداشتم. این کمیته فنی، مربی برزیلی را انتخاب کرد که به نظرم، مورد قبول جامعه نیست و انتخاب او، همه را شوکه کرد.

وطن‌پرست گفت: مربی جدید برای شرکت در لیگ ملت‌ها انتخاب شده تا محک بخورد و اعتبارسنجی شود. ولی باید در نظر داشت که هیچکدام از مریبان درجه یک دنیا مثل رزنده هم نمی‌تواند در این مدت کوتاه، اثری روی تیم ملی بگذارد. نمونه بارز آن، آلکنو با آن رزومه سنگین و درخشان بود که در سال المپیک آمد و نتایج خوبی در لیگ ملت‌ها و المپیک نگرفت.

او تصریح کرد: به نظر می‌رسد که این مربی انتخاب شده تا مسابقات پیش رو به نوعی سپری و اداره شود و اگر نتایج نامطلوبی کسب شد، کاسه‌‌ها و کوزه‌ها سر کسی شکسته نشود. یک ماه برای آماده‌سازی تیم ملی توسط این مربی اصلا زمان کافی نیست.

ابراهیم وطن‌پرست در پایان گفت:‌ افق دید فدراسیون والیبال باید به المپیک 2028 باشد چون اگر تیم ملی بدون مربی هم به لیگ ملت‌ها و المپیک 2024 برود، نتیجه‌ متفاوتی با زمانی که مربی دارد، کسب نخواهد کرد. فدراسیون والیبال باید برای المپیک 2028 با یک مربی کاریزماتیک وارد مذاکره شود. وجهه والیبال ایران در جهان، مخدوش شده  و باید روح جدیدی به تیم ملی دمیده شود.

/تسنیم.

 
برچسب ها: والیبال والیبال ایران تیم ملی والیبال
ارسال نظر
آخرین اخبار